Aquest març la Comissió de Dones de CTecno, presenta un Manifest, i les Dones en Valor, de Network 22@, el dimarts 8 de març organitzen un dinar-col·loqui per a visibilitzar la feina tecnològica en femení.
A CTecno (Cercle Tecnològic de Catalunya) el 3 de març de 2020 es va crear el Grup DonaTIC, amb l’objectiu de fomentar la presència de la dona en el sector digital i tecnològic, i aquest any han consensuat un Manifest, que aprovaran les 30 empreses associades...

La Comissió de Dones promotora del grup, la dirigeixen Susana Prado i Sonia Cañizares, membres del Comitè Executiu de CTecno, i l’han definit com a eix prioritari per impulsar la diversitat de gènere en el sector digital i que la presència de la dona s’esdevingui una normalitat. En la darrera edició del Baròmetre anual (*) ja es van incloure preguntes específiques per tenir indicadors reals de la situació actual i el resultat va ser preocupant.

Com a entitat que representa un gran nombre d’empreses tecnològiques de Sant Martí (22@) i de Barcelona, les dones amb càrrecs tecnològics de responsabilitat, o que treballen al sector, han volgut fer un pas endavant per canviar la seva situació com a minoria al sector, i volen aconseguir en un futur pròxim que també en aquest tipus de feines no es tingui en compte el sexe. Al contrari, que es promogui el valor professional en femení. “La nostra missió és ser un punt de trobada, una veu autoritzada i referent per a tothom, així com un grup dinamitzador d’iniciatives. És el moment d’actuar unides”, expliquen les responsables. El grup de treball DonaTIC fa reunions periòdiques amb l’objectiu de definir un pla d’acció conjunt amb les empreses sòcies i portar-lo a terme a curt i a llarg plac.
Segons Susana Prado: “a la comissió hi estan dones i homes, perquè les 30 empreses associades a CTecno, ens ha enviat una persona referent que és la seva representant”. Des del principi han treballat per acordar punt en comú, han fet cursets i tallers de promoció i formació per a dones. A la 13ª edició de Baròmetre 2021 ja es van incloure més preguntes amb perspectiva de gènere, “amb indicadors amb els quals treballarem aquest any, perquè identifiquen quantes dones hi ha a les plantilles i contesten si s’han pres mesures d’igualtat o no”, acaba afirmant Prado. (Mireu gràfic del Baròmetre).

Aquest mes de març 2022 fan una campanya especial per donar visibilitat al Manifest DonaTIC que han elaborat conjuntament amb les responsables de les empreses sòcies i que consisteix a desenvolupar un Pla d’Acció amb seus 6 eixos principals: publicació continuada de les places de feina lliures, fer entrevistes de selecció, demanar salaris justos, promoure la carrera professional, exigir la corresponsabilitat i la conciliació i formar part del branding corporatiu i de la comunicació de l’entitat. El manifest és un recull de recomanacions i millors pràctiques a implementar dins de les empreses per aconseguir un sector tecnològic amb igualtat d’oportunitats per a les dones enriquint així les empreses i a la vegada la societat.
Article de Julia López Tremols , Publicat a LA INDEPENDENT.