Article escrit per Elena Tarifa. La Independent dimecres, 11 de setembre de 2019.
A Catalunya, cada cop hi han més persones grans i que viuen soles o que tenen un alt grau de dependencia i que són susceptibles de necessitar assistència inmediata al seu domicili.
Per cobrir aquesta demanda, a la provincia de Barcelona, la Diputació de Barcelona va posar en marxa el 2005 el Servei Local de Teleassistència.
Es tracta d’un servei d’atencio domiciliària que funciona 24h tots els dies de l’any, de caire preventiu, de proximitat i per atendre emergències de qualsevol tipus, de salut i de situacions que requereixen solucions ràpides.
Segons Pachi Rivas Silva, que porta 10 anys al capdavant com a Tècnica responsable del Servei a la Diputació, fent la coordinació interna i d’interlocutora amb l’empresa prestadora, Tunstall-Televida, i els municipis de la província de Barcelona on està en marxa, es tracta bàsicament d’un servei “que te cura de les persones”.

Aurora García, usuària del Servei local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona

De fet estem parlant d’un dels serveis més importants de la Diputació de Barcelona i el servei social amb més implantació territorial per número de persones usuàries, 87.550 al juny, i per cobertura, respecte a la població de més de 65 anys, ja que el 12% dels habitants d’aquesta franja d’edat de la provincia de Barcelona en tenen, així com el 30,5% dels majors de 80 anys, és a dir 65.418 persones. També n’és un dels més grans per volum de persones implicades, ja que inclou unes 300 persones aproximadament que treballen a l’empresa proveïdora més les persones referents de la Diputació i les referents dels 310 ajuntaments on es presta el servei. [ L’article conté entrevistes amb Històries humanes. Seguir llegint a La Independent.]