Skip to content
Menu
  • Inici
  • Feminisme
  • Cultura
  • Solidaritat
  • Associacions
  • Salut
  • Agenda Dones 2023
  • Qui som?
  • Contacte
  • Inici

Sobre el llacet rosa i el merchandising al voltant del càncer de mama

Posted on 22 octubre 202026 octubre 2020 by Júlia López

Isabel Franc, companya de La Independent, ha publicat un article crític sobre la Campanya 2020, de l’ACCE estatal

Sobre el càncer de mama i com cada octubre, al voltant del día Internacional, s’ha celebrat la rosàcia Jornada del lalcet rosa. Aquest any amb algunes variants….La primera diferència és que no hi ha hagut curses de dones amb xandall color rosa lluint el logo d’una empresa de productes esportius, ni globus amb marca comercial voleiant pel cel urbà. Hi ha hagut, això sí, molts actes virtuals. Però, no patiu, el que no ha canviat gens és la promo i el merchandising de productes càncerdemamafriendlys. El tema és tant escandalós, que no fan ni per dissimular. En un diari digital llegeixo les instruccions per celebrar, aquest any marcat per la Covid, el rosat dia i em quedo garratibada. Diu que l’Associación Española Contra el Cáncer (AECC) de Madrid realitza nombroses accions, entre elles, posar a la venda els productes roses solidaris que es poden adquirir als diferents punts de venda. Em sembla imprescindible enriquir aquestes empreses en nom de la detecció i la curació de les dones afectades. Els beneficis, ens diuen, van per a la investigació, però m’agradaria saber en quin percentatge i molt em temo que el tant per cent que hi dediquen i el que s’emporten és força desproporcionat.

L’AECC convida també a lluir el llacet rosa per conscienciar de la malaltia. A mi, què voleu que us digui, el rosa té connotacions tan femenines que em fa venir urticària. I si en comptes d’això fomentem el lluïment dels nostres cossos amb les seves cicatrius, mancances, excessos i divergències?

Per rematar, anima a fer-ne difusió a les xarxes socials tot demanant un simple gest: una foto amb la mà al pit i el hashtag #sacarpecho i sumar-se a la campanya “Treu pit per elles” comprant els productes solidaris que es troben a la seva botiga online. Sant Torne’m-hi, per si no havia quedat prou clar. [Llegir l’article complet d’Isabel Franc en La Independent]

D’altra banda sobre aquest mateix tema i també amb sentit crític, podeu llegir l’article: “Sobre el càncer de mama no és pot banalitzar” que van publicar al Blog de Món Comunicació, el mateix dia internacional. cal destacar que la AECC catlaan en aquesta ocasió només ha recomnenat afegir-se als actes convocats.

La foto de la dona amb el llacet s’ha publicat al diari Cinco Dias, que ens parla sobre l’origen del llacet rosa

Share
Banner Participació

Col·labora

Publicitat

Dones en xarxa

Idiomes

Arxiu

Seccions

Número de visites

contador de visitas para pagina web gratis

Participa Registre

  • Entra
  • Sindicació de les entrades
  • Sindicació dels comentaris
  • WordPress.org (en anglès)

Xarxa

  • Agenda Dones 2023
  • Comentaris
  • Consell de Dones
  • Emprenedores
  • Galeria
  • Memòria històrica
  • PIAD Sant Martí: Servei d’atenció a les dones
  • Protagonistes
  • Vídeos

ARTICLES DESTACATS

  • Els estereotips de gènere a la infància es connecten a la xarxa
  • Projecte Formació OPEN DATA 2023, capacitació digital per a dones de Sant Martí
  • Nova convocatoria 2023 per a participar en el Premi Jove de Còmic Sant Martí!
  • Simonetta Roma fa formació en autolideratge en Dones pel futur
  • Arrels Fundació obre un nou equipament per a persones sense llar al Poblenou
  • Pildores de benestar a la Verneda i la Pau
  • Festival Dona Crea-Crea Mujer 2022

Enllaços

  • A Mon Comunicacio Blog
  • Ajuntament de Barcelona
  • Associació Món Comunicació
  • Barcelona antimasclista
  • Consell de les Dones de Barcelona
  • Districte de Sant Martí
  • La independent

RSS ca la dona

  • Ni una menys, ni una més!!
©2023 | Powered by WordPress & Superb Themes